ΒΥΡΩΝ ΤΟΜΑΖΟΣ
  • HOME
  • ΑΡΘΡΑ
    • 2025 >
      • 2025.01 Λιβανος
      • 2025.02 Στωικισμός
      • 2025.03 Μεγας Κωνσταντίνος
      • 2025.04 Ελληνες ευεργετες στην Βιεννη
      • 2025.05 ΜΜΕ και Social Media
      • 2025.07 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΣΙΜΟΣ ΠΑΛΗΟΣ
    • 2024 >
      • 2024.01 Ο ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
      • 2024.02 ΤΟ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ
      • 2024.03 ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΣ
      • 2024.04 ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
      • 2024.04 Ο ΔΕΞΙΟΣ ΜΑΣ ΨΑΛΤΗΣ Ο ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ
      • 2024.05 Ο ΝΤΕ ΓΚΩΛ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ
      • 2024.06 ΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2024.07 ΛΟΡΔΟΣ BYRON
      • 2024.08 ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ
      • 2024.09 Η ΣΙΩΠΗ ΣΚΟΤΩΝΕΙ
      • 2024.10 ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
      • 2024.11 ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΣΟΥΔΑΝ
      • 2024.12 ΦΙΛΟΤΙΜΟ
    • 2023 >
      • 2023.01 ΑΘΗΝΑ-ΣΠΑΡΤΗ
      • 2023.02 ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ESG ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
      • 2023.03 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
      • 2023.04 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙ&Al
      • 2023.05 ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟ&
      • 2023.06 ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛ&I
      • 2023.07 ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
      • 2023.08 ΠΕΡΙ ΜΟΔΑΣ
      • 2023.09 ΧΤΙΣΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΑΦΘΟΝΙΑ
      • 2023.10 ΟΜΗΡΟΣ, ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΝΟΣ, ΤΟΣΟ ΟΙΚΕΙΟΣ
      • 2023.11 ΜΙΛΑΩ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ
      • 2023.12 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
    • 2022 >
      • 2022.01 ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟ&Ph
      • 2022.02 ΥΠΝΟΣ, ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ
      • 2022.03 ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ ΜΕ ΟΡΜΗ
      • 2022.05 ΚΑΤΟΧΗ, ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΣΥΡΜΑΤΑ
      • 2022.06 ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΧΙΟΣ
      • 2022.07 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ
      • 2022.07 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
      • 2022.08 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2022.09 ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
      • 2022.10 ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΜΟΔΑ
      • 2022.11 Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΞΥΠΝΑΕΙ ΤΟΝ ΓΙΓΑΝΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
      • 2022.12 ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ-ΔΙΑΛΕΙΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ δίαιτα
      • 2022.12 ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
    • 2021 >
      • 2021.01 ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ
      • 2021.02 ΟΙ ΟΙΩΝΟΙ ΠΡΟΜΗΝΥΟΥΝ ΑΝΑΚΑΜΨΗ
      • 2021.02 ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΤΙΝΟΣ
      • 2021.03 ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2021.04 Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟΙ
      • 2021.05 ΤΟ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
      • 2021.05 ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ
      • 2021.06 ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2021.07 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2021.08 ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • 2021.08 Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑ&G
      • 2021.09 RITUALS-ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ-ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
      • 2021.10 Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ
      • 2021.11 ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
      • 2021.12 ΕΚΤΥΠΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ
    • 2020 >
      • 2020.01 Ο ΜΟΝΤΙ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ
      • 2020.02 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2020.03 ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜ&
      • 2020.04 ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΑΟΖ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ, ΠΡ&
      • 2020.05 BILL GATES, TERRAPOWER, ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.06 ΤΟΣΟ ΙΔΙΟΙ-ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
      • 2020.06 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΥΡΩΝΑ ΤΟΜΑΖΟΥ
      • 2020.07 Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ, ΜΕΡΑΚΙ-ΚΑΛΑ ΥΛΙΚΑ-Π&Epsilo
      • 2020.08 ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ-ΝΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΝΕΑ ΓΕΝ&Io
      • 2020.09 Η ΑΛΛΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΛΛΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
      • 2020.10 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ
      • 2020.11 ΚΙΝΑ, HUKOU, DANWEI ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.12 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ
    • 2019 >
      • 2019.01 ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΟΕ ΚΑΙ ΛΟΓΩ TRUMP
      • 2019.02 ΓΚΑΝΤΙ
      • 2019.03 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
      • 2019.04 ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • 2019.05 Η ΕΠΟΧΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
      • 2019.06 Η ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
      • 2019.07 ΒΑΛΚΑΝΙΑ-ΣΥΝΟΡΑ ΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΚΛΩΣΤΗ
      • 2019.08 ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ
      • 2019.09 ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ-ΕΝΑ ΑΛΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
      • 2019.10 ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΚΩΝΟΚΑΛΤΣΕΣ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΝ
      • 2019.11 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ-ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧ&Iot
      • 2019.12 Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ
    • 2018 >
      • 2018.01 ALIBABA ΚΑΙ AMAZON
      • 2018.01 ΟΙ ΣΤΩΙΚΟΙ
      • 2018.02 ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ Η ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ
      • 2018.03 ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
      • 2018.03 ΣΥΝΟΨΗ ΣΤΑ HI TECH
      • 2018.04 Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΙΚΑΡΟΥ ΚΑΙ Η CONNECTION ECONOMY
      • 2018.04 ΤΟ ΒΙΟΚΛΙΜΑ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΣΤΟΝ ΙΑΤΡΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜ&Omicron
      • 2018.05 Η ΚΙΝΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
      • 2018.05 ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΟ
      • 2018.06 ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΣΑ
      • 2018.07 ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ Ι&K
      • 2018.08 Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΠΥΡΟΔΟΤΗΣΕ Ο TRUMP
      • 2018.09 ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΠΩΣ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΧΑΝΕΤΑΙ
      • 2018.10 ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ, ΤΟ ΠΙΟ HOT ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ
      • 2018.11 ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2018.12 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑ
    • 2017 >
      • 2017.01 Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ
      • 2017.01 ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ MISSION IMPOSSIBLE
      • 2017.02 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ
      • 2017.02 ΤΑ ΣΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
      • 2017.03 ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2017.03 ΝΤΟΝΑΛΤ ΤΡΑΜΠ
      • 2017.04 ΘΑ ΖΗΣΕΤΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
      • 2017.04 Ο ΦΡΟΫΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨ&Eps
      • 2017.05 23 ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ, ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;
      • 2017.05 HALLO MR HERMANN
      • 2017.05 ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΙΜΑΝΗΣ
      • 2017.06 ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
      • 2017.06 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ, ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΥ &Epsilon
      • 2017.06 Η ΦΥΣΙΣ ΞΕΛΟΓΙΑΣΤΗΚΕ
      • 2017.07 ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2017.08 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΙ&K
      • 2017.08 ΟΔΗΓΗΣΗ-ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ-ΚΟΛΟΦΩΝΑΣ
      • 2017.09 Η ΙΝΔΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΤΙ
      • 2017.09 ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΕΡΑ
      • 2017.10 ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ
      • 2017.10 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
      • 2017.11 O ΣΕΞΠΕΙΡΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΤΟΥ
      • 2017.11 ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ-ΝΑΥΤΙΛΙΑ
      • 2017.12 ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΖΩΗ
      • 2017.12 ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ
    • 2016 >
      • 2016.01 Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ
      • 2016.01 ΠΕΡΙ ΓΡΑΒΑΤΑΣ
      • 2016.02 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ
      • 2016.03 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ &
      • 2016.04 Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ
      • 2016.04 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚ
      • 2016.05 ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΚΙΝΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΟΪΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΣΤΟΝ XIJINPING
      • 2016.05 ΤΟ ΔΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ
      • 2016.06 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΩ&Nu
      • 2016.06 ΡΕΚΟΡ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2016
      • 2016.06 ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΠΙΜ&Omi
      • 2016.07 ΣΥΜΒΟΛΑΙΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2016.07 ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ
      • 2016.08 BREXIT, Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΑΣ
      • 2016.09 Η ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΓΥΡΙΖΕΙ ΔΕΞΙΑ
      • 2016.09 ΤΟ 2016 ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ NT, ή Artific
      • 2016.10 Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ
      • 2016.10 Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΠΟΓ
      • 2016.11 Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΙΣΟ
      • 2016.11 Ο ΠΟΥΤΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟΥ&Sig
      • 2016.12 ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΑΣ ΕΟΡΤΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΣ ΑΝ&T
      • 2016.12 ΠΕΡΙ ΜΑΦΙΑΣ
    • 2015 >
      • 2015.01 ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
      • 2015.01 ​ΟΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ, ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ, ΟΡΘ&Omicro
      • 2015.02 Ο XI JINPING ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΙΝΑ
      • 2015.03 ΤΙ ΚΙ ΑΝ Η ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ
      • 2015.04 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
      • 2015.05 ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘ&Ep
      • 2015.06 ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
      • 2015.06 Η ΑΜΕΡΙΚΗ, ΕΜΕΙΣ, ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ
      • 2015.06 ​ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
      • 2015.07 ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ, Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΒΥΖ&Alph
      • 2015.07 ΝΑΤΑΣΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ, ΑΔΕΡΦΟΙ ΚΑΡΑΜΑΖΟΦ
      • 2015.08 Η ΡΟΥΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΚΑΙ Η ΑΡΙΣΤ&Epsil
      • 2015.09 ΕΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2015.09 ΤΑ ROBOT ΩΣ ΛΥΣΗ ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΣΜΕΝΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ
      • 2015.10 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΕΡΔΥΝ&A
      • 2015.11 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ 81οι ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
      • 2015.12 Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Ο &M
    • 2014 >
      • 2014.01 ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΘΥΡΑΘΕΝ Π&Alpha
      • 2014.01 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2014.02 ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΤΑ ΔΥΟ ΟΞΥΜΩΡΑ
      • 2014.02 ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΑΙΤΙΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ Ο ΘΕΟΣ
      • 2014.03 ΠΕΡΙ ΔΡΑΧΜΗΣ, ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ, ΑΝΙΣΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ Ε&Iota
      • 2014.04 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
      • 2014.04 ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝ&Epsilon
      • 2014.05 HELLO ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΝ ΕΥΡΥΧΩΡΟΥΣ
      • 2014.05 ΠΕΡΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ-COUNTRY RISK
      • 2014.06 ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
      • 2014.07 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ
      • 2014.08 ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
      • 2014.08 THE CLOUD, ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΝΝΕΦΟ
      • 2014.09 ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΑΡΕΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΥΛΗΣ Μ&Omicr
      • 2014.10 ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΜΑΣ
      • 2014.11 ΣΟΥΝΙΤΕΣ-ΣΙΙΤΕΣ, ΙΡΑΚ-ΙΡΑΝ
      • 2014.12 ΛΙΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ - LEAN STARTUP
    • 2013 >
      • 2013.01 ΑΚΤΙΝΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ
      • 2013.02 ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2013.03 THE POWER OF HABIT - Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ
      • 2013.04 ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΤΙ ΧΩΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ
      • 2013.05 ΙΑΠΩΝΙΑ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
      • 2013.07 COMPETITION EDGE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
      • 2013.08 ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
      • 2013.09 ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ HIGH TECH
      • 2013.10 ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
      • 2013.11 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ, ΝΙΤΣΕ
      • 2013.12 AMOR FATI-MENAGE A TROIS-ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΞΙΩΝ ΝΙΤΣΕ
    • 2012 >
      • 2012.01 AUS PRINZIP, Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ ΚΑΙ Η ΠΕΤΡΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ
      • 2012.02 MENSCH DES JAHRES, Η ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
      • 2012.02 ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΘΟΔΩΡΕ
      • 2012.03 Η ΚΙΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΗΓΕΣΙΑ
      • 2012.03 ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
      • 2012.04 ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
      • 2012.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
      • 2012.07 Η ΤΡΙΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
      • 2012.08 ΚΑΜΠΟΣ-ΧΙΟΣ ΤΟ MONTE CARLO ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
      • 2012.10 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ
      • 2012.11 Η ΠΑΛΙΑ ΚΙΝΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ
      • 2012.12 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΛΙΝΤ ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ
    • 2011 >
      • 2011.02 ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΥΓΙΗΣ
      • 2011.03 ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
      • 2011.04 Ο ΠΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΡΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
      • 2011.05 Ο ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ
      • 2011.06 Η ΚΡΙΣΗ-Tutti frutti
      • 2011.08 HALLO MR HERMANN ΤΟΥ 1958
      • 2011.10 ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΘΩΣ
      • 2011.12 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ
    • 2010 >
      • 2010.02 ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ
      • 2010.02 ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΒΟΥΔΑ
      • 2010.03 Ο ΣΕΦ ΤΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
      • 2010.05 ΧΙΛΙΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ, Aldemar
      • 2010.05 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΕΝΥΑ
      • 2010.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΪ
      • 2010.07 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ TECHNAVA
      • 2010.08 Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΠΟΥ ΞΥΠΝΗΣΕ
      • 2010.09 ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ
      • 2010.10 ΕΚΛΕΓΕΙΝ-ΨΗΦΙΖΕΙΝ
      • 2010.12 ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
      • 2010.12 ΣΤΗΝ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
    • 2009 >
      • 2009.03 RAPPORT
      • 2009.05 ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
      • 2009.05 Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΞΥΜΩΤΑ ΤΗΣ
      • 2009.06 ΑΘΩΣ, ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
      • 2009.07 ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
      • 2009.11 ΚΙΝΑ, ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
      • 2009.12 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • 2008 >
      • 2008.02 ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
    • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • HOME
  • ΑΡΘΡΑ
    • 2025 >
      • 2025.01 Λιβανος
      • 2025.02 Στωικισμός
      • 2025.03 Μεγας Κωνσταντίνος
      • 2025.04 Ελληνες ευεργετες στην Βιεννη
      • 2025.05 ΜΜΕ και Social Media
      • 2025.07 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΣΙΜΟΣ ΠΑΛΗΟΣ
    • 2024 >
      • 2024.01 Ο ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
      • 2024.02 ΤΟ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ
      • 2024.03 ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΣ
      • 2024.04 ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
      • 2024.04 Ο ΔΕΞΙΟΣ ΜΑΣ ΨΑΛΤΗΣ Ο ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ
      • 2024.05 Ο ΝΤΕ ΓΚΩΛ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ
      • 2024.06 ΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2024.07 ΛΟΡΔΟΣ BYRON
      • 2024.08 ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ
      • 2024.09 Η ΣΙΩΠΗ ΣΚΟΤΩΝΕΙ
      • 2024.10 ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
      • 2024.11 ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΣΟΥΔΑΝ
      • 2024.12 ΦΙΛΟΤΙΜΟ
    • 2023 >
      • 2023.01 ΑΘΗΝΑ-ΣΠΑΡΤΗ
      • 2023.02 ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ESG ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
      • 2023.03 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
      • 2023.04 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙ&Al
      • 2023.05 ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟ&
      • 2023.06 ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛ&I
      • 2023.07 ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
      • 2023.08 ΠΕΡΙ ΜΟΔΑΣ
      • 2023.09 ΧΤΙΣΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΑΦΘΟΝΙΑ
      • 2023.10 ΟΜΗΡΟΣ, ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΝΟΣ, ΤΟΣΟ ΟΙΚΕΙΟΣ
      • 2023.11 ΜΙΛΑΩ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ
      • 2023.12 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
    • 2022 >
      • 2022.01 ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟ&Ph
      • 2022.02 ΥΠΝΟΣ, ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ
      • 2022.03 ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ ΜΕ ΟΡΜΗ
      • 2022.05 ΚΑΤΟΧΗ, ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΣΥΡΜΑΤΑ
      • 2022.06 ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΧΙΟΣ
      • 2022.07 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ
      • 2022.07 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
      • 2022.08 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2022.09 ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
      • 2022.10 ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΜΟΔΑ
      • 2022.11 Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΞΥΠΝΑΕΙ ΤΟΝ ΓΙΓΑΝΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
      • 2022.12 ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ-ΔΙΑΛΕΙΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ δίαιτα
      • 2022.12 ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
    • 2021 >
      • 2021.01 ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ
      • 2021.02 ΟΙ ΟΙΩΝΟΙ ΠΡΟΜΗΝΥΟΥΝ ΑΝΑΚΑΜΨΗ
      • 2021.02 ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΤΙΝΟΣ
      • 2021.03 ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2021.04 Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟΙ
      • 2021.05 ΤΟ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
      • 2021.05 ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ
      • 2021.06 ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2021.07 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2021.08 ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • 2021.08 Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑ&G
      • 2021.09 RITUALS-ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ-ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
      • 2021.10 Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ
      • 2021.11 ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
      • 2021.12 ΕΚΤΥΠΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ
    • 2020 >
      • 2020.01 Ο ΜΟΝΤΙ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ
      • 2020.02 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2020.03 ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜ&
      • 2020.04 ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΑΟΖ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ, ΠΡ&
      • 2020.05 BILL GATES, TERRAPOWER, ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.06 ΤΟΣΟ ΙΔΙΟΙ-ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
      • 2020.06 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΥΡΩΝΑ ΤΟΜΑΖΟΥ
      • 2020.07 Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ, ΜΕΡΑΚΙ-ΚΑΛΑ ΥΛΙΚΑ-Π&Epsilo
      • 2020.08 ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ-ΝΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΝΕΑ ΓΕΝ&Io
      • 2020.09 Η ΑΛΛΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΛΛΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
      • 2020.10 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ
      • 2020.11 ΚΙΝΑ, HUKOU, DANWEI ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.12 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ
    • 2019 >
      • 2019.01 ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΟΕ ΚΑΙ ΛΟΓΩ TRUMP
      • 2019.02 ΓΚΑΝΤΙ
      • 2019.03 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
      • 2019.04 ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • 2019.05 Η ΕΠΟΧΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
      • 2019.06 Η ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
      • 2019.07 ΒΑΛΚΑΝΙΑ-ΣΥΝΟΡΑ ΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΚΛΩΣΤΗ
      • 2019.08 ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ
      • 2019.09 ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ-ΕΝΑ ΑΛΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
      • 2019.10 ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΚΩΝΟΚΑΛΤΣΕΣ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΝ
      • 2019.11 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ-ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧ&Iot
      • 2019.12 Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ
    • 2018 >
      • 2018.01 ALIBABA ΚΑΙ AMAZON
      • 2018.01 ΟΙ ΣΤΩΙΚΟΙ
      • 2018.02 ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ Η ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ
      • 2018.03 ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
      • 2018.03 ΣΥΝΟΨΗ ΣΤΑ HI TECH
      • 2018.04 Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΙΚΑΡΟΥ ΚΑΙ Η CONNECTION ECONOMY
      • 2018.04 ΤΟ ΒΙΟΚΛΙΜΑ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΣΤΟΝ ΙΑΤΡΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜ&Omicron
      • 2018.05 Η ΚΙΝΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
      • 2018.05 ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΟ
      • 2018.06 ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΣΑ
      • 2018.07 ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ Ι&K
      • 2018.08 Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΠΥΡΟΔΟΤΗΣΕ Ο TRUMP
      • 2018.09 ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΠΩΣ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΧΑΝΕΤΑΙ
      • 2018.10 ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ, ΤΟ ΠΙΟ HOT ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ
      • 2018.11 ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2018.12 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑ
    • 2017 >
      • 2017.01 Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ
      • 2017.01 ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ MISSION IMPOSSIBLE
      • 2017.02 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ
      • 2017.02 ΤΑ ΣΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
      • 2017.03 ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2017.03 ΝΤΟΝΑΛΤ ΤΡΑΜΠ
      • 2017.04 ΘΑ ΖΗΣΕΤΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
      • 2017.04 Ο ΦΡΟΫΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨ&Eps
      • 2017.05 23 ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ, ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;
      • 2017.05 HALLO MR HERMANN
      • 2017.05 ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΙΜΑΝΗΣ
      • 2017.06 ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
      • 2017.06 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ, ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΥ &Epsilon
      • 2017.06 Η ΦΥΣΙΣ ΞΕΛΟΓΙΑΣΤΗΚΕ
      • 2017.07 ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2017.08 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΙ&K
      • 2017.08 ΟΔΗΓΗΣΗ-ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ-ΚΟΛΟΦΩΝΑΣ
      • 2017.09 Η ΙΝΔΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΤΙ
      • 2017.09 ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΕΡΑ
      • 2017.10 ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ
      • 2017.10 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
      • 2017.11 O ΣΕΞΠΕΙΡΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΤΟΥ
      • 2017.11 ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ-ΝΑΥΤΙΛΙΑ
      • 2017.12 ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΖΩΗ
      • 2017.12 ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ
    • 2016 >
      • 2016.01 Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ
      • 2016.01 ΠΕΡΙ ΓΡΑΒΑΤΑΣ
      • 2016.02 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ
      • 2016.03 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ &
      • 2016.04 Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ
      • 2016.04 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚ
      • 2016.05 ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΚΙΝΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΟΪΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΣΤΟΝ XIJINPING
      • 2016.05 ΤΟ ΔΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ
      • 2016.06 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΩ&Nu
      • 2016.06 ΡΕΚΟΡ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2016
      • 2016.06 ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΠΙΜ&Omi
      • 2016.07 ΣΥΜΒΟΛΑΙΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2016.07 ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ
      • 2016.08 BREXIT, Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΑΣ
      • 2016.09 Η ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΓΥΡΙΖΕΙ ΔΕΞΙΑ
      • 2016.09 ΤΟ 2016 ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ NT, ή Artific
      • 2016.10 Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ
      • 2016.10 Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΠΟΓ
      • 2016.11 Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΙΣΟ
      • 2016.11 Ο ΠΟΥΤΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟΥ&Sig
      • 2016.12 ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΑΣ ΕΟΡΤΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΣ ΑΝ&T
      • 2016.12 ΠΕΡΙ ΜΑΦΙΑΣ
    • 2015 >
      • 2015.01 ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
      • 2015.01 ​ΟΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ, ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ, ΟΡΘ&Omicro
      • 2015.02 Ο XI JINPING ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΙΝΑ
      • 2015.03 ΤΙ ΚΙ ΑΝ Η ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ
      • 2015.04 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
      • 2015.05 ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘ&Ep
      • 2015.06 ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
      • 2015.06 Η ΑΜΕΡΙΚΗ, ΕΜΕΙΣ, ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ
      • 2015.06 ​ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
      • 2015.07 ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ, Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΒΥΖ&Alph
      • 2015.07 ΝΑΤΑΣΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ, ΑΔΕΡΦΟΙ ΚΑΡΑΜΑΖΟΦ
      • 2015.08 Η ΡΟΥΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΚΑΙ Η ΑΡΙΣΤ&Epsil
      • 2015.09 ΕΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2015.09 ΤΑ ROBOT ΩΣ ΛΥΣΗ ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΣΜΕΝΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ
      • 2015.10 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΕΡΔΥΝ&A
      • 2015.11 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ 81οι ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
      • 2015.12 Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Ο &M
    • 2014 >
      • 2014.01 ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΘΥΡΑΘΕΝ Π&Alpha
      • 2014.01 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2014.02 ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΤΑ ΔΥΟ ΟΞΥΜΩΡΑ
      • 2014.02 ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΑΙΤΙΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ Ο ΘΕΟΣ
      • 2014.03 ΠΕΡΙ ΔΡΑΧΜΗΣ, ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ, ΑΝΙΣΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ Ε&Iota
      • 2014.04 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
      • 2014.04 ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝ&Epsilon
      • 2014.05 HELLO ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΝ ΕΥΡΥΧΩΡΟΥΣ
      • 2014.05 ΠΕΡΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ-COUNTRY RISK
      • 2014.06 ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
      • 2014.07 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ
      • 2014.08 ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
      • 2014.08 THE CLOUD, ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΝΝΕΦΟ
      • 2014.09 ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΑΡΕΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΥΛΗΣ Μ&Omicr
      • 2014.10 ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΜΑΣ
      • 2014.11 ΣΟΥΝΙΤΕΣ-ΣΙΙΤΕΣ, ΙΡΑΚ-ΙΡΑΝ
      • 2014.12 ΛΙΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ - LEAN STARTUP
    • 2013 >
      • 2013.01 ΑΚΤΙΝΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ
      • 2013.02 ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2013.03 THE POWER OF HABIT - Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ
      • 2013.04 ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΤΙ ΧΩΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ
      • 2013.05 ΙΑΠΩΝΙΑ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
      • 2013.07 COMPETITION EDGE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
      • 2013.08 ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
      • 2013.09 ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ HIGH TECH
      • 2013.10 ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
      • 2013.11 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ, ΝΙΤΣΕ
      • 2013.12 AMOR FATI-MENAGE A TROIS-ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΞΙΩΝ ΝΙΤΣΕ
    • 2012 >
      • 2012.01 AUS PRINZIP, Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ ΚΑΙ Η ΠΕΤΡΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ
      • 2012.02 MENSCH DES JAHRES, Η ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
      • 2012.02 ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΘΟΔΩΡΕ
      • 2012.03 Η ΚΙΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΗΓΕΣΙΑ
      • 2012.03 ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
      • 2012.04 ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
      • 2012.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
      • 2012.07 Η ΤΡΙΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
      • 2012.08 ΚΑΜΠΟΣ-ΧΙΟΣ ΤΟ MONTE CARLO ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
      • 2012.10 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ
      • 2012.11 Η ΠΑΛΙΑ ΚΙΝΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ
      • 2012.12 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΛΙΝΤ ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ
    • 2011 >
      • 2011.02 ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΥΓΙΗΣ
      • 2011.03 ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
      • 2011.04 Ο ΠΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΡΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
      • 2011.05 Ο ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ
      • 2011.06 Η ΚΡΙΣΗ-Tutti frutti
      • 2011.08 HALLO MR HERMANN ΤΟΥ 1958
      • 2011.10 ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΘΩΣ
      • 2011.12 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ
    • 2010 >
      • 2010.02 ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ
      • 2010.02 ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΒΟΥΔΑ
      • 2010.03 Ο ΣΕΦ ΤΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
      • 2010.05 ΧΙΛΙΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ, Aldemar
      • 2010.05 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΕΝΥΑ
      • 2010.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΪ
      • 2010.07 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ TECHNAVA
      • 2010.08 Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΠΟΥ ΞΥΠΝΗΣΕ
      • 2010.09 ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ
      • 2010.10 ΕΚΛΕΓΕΙΝ-ΨΗΦΙΖΕΙΝ
      • 2010.12 ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
      • 2010.12 ΣΤΗΝ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
    • 2009 >
      • 2009.03 RAPPORT
      • 2009.05 ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
      • 2009.05 Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΞΥΜΩΤΑ ΤΗΣ
      • 2009.06 ΑΘΩΣ, ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
      • 2009.07 ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
      • 2009.11 ΚΙΝΑ, ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
      • 2009.12 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • 2008 >
      • 2008.02 ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
    • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βύρων Τομάζος

Οδήγηση-Φρενάρισμα-Κολοφώνας
Διαβάστε το άρθρο: Μπορεί να σώσει τη ζωή σας ή τη ζωή των άλλων

Εφημερίδα  Η Βούλα και ο κόσμος της, Αύγουστος 2017
Δείτε το άρθρο σε PDF


 

 
Με την οδήγηση είχα ασχοληθεί και πάλι σε άρθρο μου που δημοσιεύτηκε πέρυσι (2016).
 
Τότε έγραφα:
«Η απόσταση του φρεναρίσματος είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας, δηλαδή αν στα 30 χιλιόμετρα χρειαζόμαστε 10 μέτρα τότε στα 45 χρειαζόμαστε 22,5 μέτρα (και όχι 15).
  • Στην Ελλάδα, όπου είμαστε πρώτοι στα ατυχήματα στην Ευρώπη, τα περισσότερα οφείλονται στην ανθρώπινη αμέλεια και άγνοια.
  • Η άγνοια έχει σχέση με τη σχετική παιδεία γύρω από αυτό και αρχίζει απ’ το σχολείο.
  • Η πολιτεία έχει τους κατάλληλους νόμους αλλά δεν δίνει τις κατάλληλες εντολές και τα κονδύλια για την αστυνόμευση, γιατί κυρίως δεν θέλουν να χάσουν ψήφους, ειδικά απ’ τους νέους. Γι’ αυτό το θέμα έχω γράψει αρκετά, σε διάφορους υπουργούς, και συνήθως δεν παίρνω απάντηση. Μια μεθοδευμένη και αυστηρότερη αστυνόμευση, κατ’ εμέ, θα μείωνε τα ατυχήματα στα μισά.
  • Ενώ το θέμα της ζώνης πρόσδεσης έχει καθιερωθεί και βελτιωθεί, το κράνος όχι ακόμα στον βαθμό που θα έπρεπε. Όταν δεν φοράς κράνος οι πιθανότητες να σκοτωθείς ή να έχεις ατύχημα είναι 30 φορές περισσότερες απ’ το να φορούσες. Επίσης σε υψηλό ποσοστό είναι κι όταν δεν φοράει κανείς ζώνη.
  • Οι κύριες αιτίες των περισσότερων ατυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα και το αλκοόλ.
  • Στην Ελλάδα, το κόστος των ατυχημάτων είναι 3% του Α.Ε.Π (περίπου 6 δις).
  • Αν τρακάρει κανείς σε σταθερό εμπόδιο, δηλαδή πάνω σε δέντρο ή τοίχο με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων, τότε το κεφάλι του ζυγίζει 2 τόνους... λόγω αδράνειας. 
  • Οι αργοί οδηγοί και το ακατάλληλο προσπέρασμα είναι αιτία μεγάλων θανατηφόρων ατυχημάτων, γιατί οι συγκρούσεις με τα άλλα οχήματα αυξάνουν τον αριθμό (των 2 τόνων) που ανέφερα».
 
Και τώρα διεξοδικά σχετικά με το φρενάρισμα:
Λόγω της πολυετούς μου πείρας στην οδήγηση αλλά και ως εκπαιδευμένος τεχνίτης οχημάτων και εκπαιδευτής στον στρατό θα ήθελα να αναφερθώ πιο συγκεκριμένα στο φρενάρισμα αντλώντας και αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες απ’ το άρθρο του AutoΤρίτη και γενικά απ’ τον μπάρμπα Γκουγκλ.
 
Πέραν αυτού, στο AutoΤρίτη και στο διαδίκτυο, υπάρχει μια εκτενής ανάλυση του φρεναρίσματος απ’ την οποία θα σας αναφέρω αυτά που, κατ’ εμέ, είναι τα πιο βασικά.
 
Κράτα Αποστάσεις!
Το Honda Civic TypeR έχει την καλύτερη επίδοση των φρένων στις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Για το 100-0 χλμ./ώρα έκανε μόλις 33,7 μέτρα. Ωστόσο, ο καλύτερος οδηγός του κόσμου πίσω από το τιμόνι του, αν πρέπει να φρενάρει επειδή πετάχτηκε στην εθνική οδό κάποιο ζώο, δεν θα κάνει 33,7 μέτρα, αλλά 56 μέτρα! Γιατί από τη στιγμή που θα δει το ζώο, μέχρι να ασκήσει την πίεση στο πεντάλ, θα έχουν περάσει 0,6 δευτερολέπτου, δηλαδή όσο είναι ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού, το οποίο μεταφράζεται για τον μέσο οδηγό στα 22,2 μέτρα απόσταση που έκανε μέχρι να ξεκινήσει να πατάει το πεντάλ του φρένου.
 
Φρέναρε και στρίψε αν μπορείς!
Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους έχουν ABS. Αυτό είναι ένα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών που εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Ο πρώτος είναι να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος, ο δεύτερος είναι να δώσει στον οδηγό τη δυνατότητα να κατευθύνει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει και άρα να αποφύγει το εμπόδιο. Αυτό συμβαίνει διότι αν οι τροχοί μπλοκάρουν, τότε χάνεται η πρόσφυση και αντίστοιχα χάνεις και το τιμόνι. Τώρα, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σου έχει ABS, προσπάθησε να φρενάρεις και να αποφύγεις το μπροστινό εμπόδιο στρίβοντας και μη μένοντας με κλειδωμένο το τιμόνι στην ευθεία! Εμείς θα λέγαμε να το δοκιμάσεις μάλιστα και σε μια αλάνα, όχι στον δρόμο. Αν έχεις προπονηθεί από πριν, θα είσαι πιο έτοιμος όταν πρέπει…
 
Κράτα πατημένο το πεντάλ του φρένου
Επαναλαμβάνω, αν το αυτοκίνητό σας έχει ABS, που όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων των τελευταίων χρόνων το έχουν, τότε κράτα γερά πατημένο το φρένο και μην χαλαρώσεις την πίεση που του ασκείς!
 
Εν ανάγκη τράβα το ηλεκτρικό χειρόφρενο
Αυτό είναι κάτι που δεν ήξερα ούτε εγώ. Είναι κάτι καινούργιο διότι τότε εμείς δεν είχαμε ηλεκτρικά χειρόφρενα· μάλιστα έδωσα και λάθος οδηγίες στη γυναίκα μου και της είπα να μην το χρησιμοποιεί εν κινήσει. Λοιπόν τα ηλεκτρικά χειρόφρενα τα χρησιμοποιούμε όπως τους κλασικούς λεβιέδες, όμως πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα γιατί ασκεί όλη τη δύναμη του φρεναρίσματος (ενώ στα κλασικά κοντρολάρεται εν μέρει με τη δύναμη του τραβήγματος ανάλογα με το πόσο θέλουμε να φρενάρουμε).
 
Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να παίρνουμε στροφές με χειρόφρενο διότι είναι επικίνδυνο και παράνομο να πραγματοποιούμε  απότομους ελιγμούς. Αυτό αφήστε το για τους ραλίστες...
 
Μην οδηγείτε ξαπλωμένοι
Η σωστή θέση οδήγησης είναι επίσης βασικός παράγοντας ασφαλούς οδήγησης.
 
Μην οδηγείτε ξυπόλητοι
Οι αερόσακοι, οι ζώνες ασφαλείας και τα λοιπά συστήματα παθητικής ασφαλείας χάνουν αρκετή απ’ την αποτελεσματικότητά τους αν η θέση οδήγησης είναι λάθος.
 
Σωστή θέση οδήγησης σημαίνει πλήρης έλεγχος, δυνατότητα κίνησης, δυνατότητα κινήσεων χεριών και ποδιών, άνεση και γενικότερα δέσιμο των ανθρώπων με τη μηχανή. 
 
Ένας καλός τρόπος ελέγχου είναι να μπορούμε άνετα να πατάμε, ώς το τέρμα, το πεντάλ του συμπλέκτη και του φρένου χωρίς να ανασηκώνεται το σώμα μας απ’ το κάθισμα και χωρίς να αναγκάζεται ο μηρός μας να πιέζει τον πάγκο του καθίσματος καθώς επίσης και να μη «βρίσκουν» οι μηροί μας στο τιμόνι. Τα χέρια μας (πάντα και τα δύο) να κρατούν το τιμόνι στη θέση «εννέα και τέταρτο» και να σχηματίζουν στους αγκώνες γωνία 90 μοιρών.
 
Δίνουμε περισσότερη έμφαση στη ρύθμιση, στην καλύτερη περιφερειακή όραση εκτός αυτοκινήτου και  κατόπιν στο πόσο καλά βλέπουμε τα όργανα.
 
Σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή ρύθμιση του καθρέφτη οπισθοπορίας, που πρέπει να δίνει στο μάτι του οδηγού λίγο απ’ το αυτοκίνητό του και πολύ απ’ τον χώρο που θέλει να ελέγξει.
 
Το πιο κοινό λάθος είναι η οδήγηση με τεντωμένα άκρα (χέρια και πόδια). Πέρα απ’ τη δυσκολία ελέγχου του οχήματος, σε μία σύγκρουση, όλη η ενέργεια που περνάει απ᾽ το τιμόνι ή τα πεντάλ στο σώμα οδηγεί σε σοβαρά κατάγματα, γιατί όταν τα άκρα είναι λυγισμένα λειτουργούν σαν αμορτισέρ. Το ίδιο συμβαίνει όταν πέσουμε από ύψος όπου πρέπει να έχουμε λυγισμένα τα πόδια, για τον ίδιο ακριβώς λόγο του αμορτισέρ.
 
Ελάχιστοι οδηγοί ρυθμίζουν τα προσκέφαλα που προστατεύουν τον αυχένα σε περίπτωση σύγκρουσης (κι εγώ δεν τα είχα ρυθμίσει ποτέ). Επαναλαμβάνω, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει το πόδι να τεντώνεται όταν  φτάνει στο πεντάλ του φρένου ή του συμπλέκτη. Το πέλμα πρέπει να σχηματίζει ορθή γωνία με τη γάμπα κι όχι οξεία.
 
Το σωστό φρενάρισμα χωρίς ABS, όπως ξέρουμε τουλάχιστον εμείς οι παλαιοί, είναι να πατάμε και να αφήνουμε το φρένο με μικρές κοφτές κινήσεις στο πεντάλ – εκεί χρειάζεται δεξιοτεχνία και εμπειρία. Επίσης, πρέπει να κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις, γιατί ο χρόνος φρεναρίσματος είναι μεγαλύτερος απ’ αυτά που έχουν ABS.
 
Ευλογώντας και πάλι τα γένια μου, πιθανό να το χρειάζομαι για να μου τονώσει την αυτοπεποίθηση, νομίζω ότι στα 37 μου, που γεννήθηκα το ’37 δηλαδή, (ακολουθώ το παράδειγμα των γυναικών που όταν περάσουν τα 30 και αναγκαστούν να πουν την ηλικία τους λένε την ημερομηνία γέννησής τους, έτσι για να παραπλανήσουν τουλάχιστον προσωρινά αυτόν που θέλει να μάθει την ηλικία τους και να τον κάνουν να υπολογίσει για να τη βρει) έφτασα στον κολοφώνα (ανώτατο σημείο) της δόξας μου στην οδήγηση. Αυτό είναι ίσως και η αφορμή για το άρθρο.
 
Όταν ήμουν manager στην General Electric, στην Αμερική, επειδή ήμουν εκ φύσεως επικοινωνιακός και πλακατζής, οι μεγάλοι manager, με τους οποίους είχα καλές σχέσεις, το διασκέδαζαν και μου έστελναν τους πιο «περίεργους» ανθρώπους που είχε η εταιρεία, δηλαδή αυτούς που έπρεπε να προσλάβουν, π.χ. λόγω ασύλου, ή όταν ήθελαν να εξυπηρετήσουν κάποιον. Είχαν περάσει, λοιπόν, πολλοί απ’ αυτούς σαν βοηθοί μου, π.χ. τρεις Κινέζοι, δύο απ’ το Βιετνάμ και μεταξύ αυτών ήταν και ένας αρκετά γνωστός ραλίστας στην Αμερική που έφαγε τα λεφτά του μπαμπά του. Ο μπαμπάς του ήξερε τον γενικό διευθυντή της εταιρείας και έστειλε τον γιο του να δουλέψει... κι ο γενικός διευθυντής τον έστειλε σε εμένα σαν βοηθό μου. Για τυπικούς λόγους δεν μας έδωσαν παραπάνω πληροφορίες γι᾽ αυτόν και δεν έμαθα ότι ήταν ραλίστας. Μου τον έδωσαν να τον εκπαιδεύσω και ήταν μάλιστα πολύ καλός στη δουλειά του. Μια φορά, επειδή κάναμε αρκετά ταξίδια, σε μία απόσταση 500 χιλιομέτρων μού λέει «Κύριε Βύρωνα, αφήστε με να οδηγήσω εγώ» και του είπα «Μα είναι μακριά, να πάμε με το αεροπλάνο», όμως εκείνος επέμενε. Πράγματι έτσι έγινε και κάποια στιγμή άρχισε να τρέχει. Όταν εγώ απόρησα μου λέει «Μα δεν ξέρετε, κύριε Βύρωνα; Δεν σας είπαν ποιος είμαι;», και όντως δεν μου είχαν πει τίποτα, «Είμαι ραλίστας». Εγώ λοιπόν, μιας και μ’ αρέσει να ρωτάω... (Δείτε το άλλο άρθρο μου), άρχισα να τον ρωτάω διάφορα κι εκείνος μου έκανε μαθήματα γύρω απ’ το ράλι και μάλιστα μου είπε «Μπορεί εμείς να οδηγάμε γρήγορα αλλά είμαστε πολύ πιο ασφαλείς απ’ τον μέσο οδηγό». Έτσι πήρα κι εγώ μια ιδέα περί ράλι και από τότε πουλάω «μούρη», κάνοντας πλάκα, ότι είμαι ραλίστας...
 
Πριν από μία βδομάδα οδηγούσα στην παραλιακή, κάπου με 60–80 χιλιόμετρα. Ένας ταξιτζής, παρκαρισμένος στη δεξιά λωρίδα, είχε έναν πελάτη και ξαφνικά βλέπω να ανοίγει η πόρτα προς την αριστερή λωρίδα μέσα στη λεωφόρο. Αντέδρασα αμέσως, στρίβοντας το αυτοκίνητο πολύ γρήγορα, «έγλειψα» την πόρτα του ταξί, και πήγα αμέσως στη δεξιά λωρίδα αποφεύγοντας την καραμπόλα. Τσαντίστηκα λίγο αλλά δεν έχασα την ψυχραιμία  μου, συνήθως δεν μαλώνω, ηρέμησα και ξεκίνησα. Είδα τον ταξιτζή να με ακολουθεί, αναβοσβήνοντας τα φώτα. Είπα από μέσα μου «Μα τι θέλει τελοσπάντων;» και σταμάτησα. Τον βλέπω και του λέω «Τι έγινε ρε φίλε;» και βγαίνει έξω κι έρχεται προς το μέρος μου. Είδε, λοιπόν, την ηλικία μου και μου λέει «Καταρχήν, κύριέ μου, θέλω να σας συγχαρώ. Είμαι 30 χρόνια ταξιτζής και τέτοιο πράγμα δεν το έχω ξαναδεί». Ήταν βέβαια πολύ ευγενικός και δεν ανέφερε το γεγονός ότι είμαι «ηλικιωμένος». Ήθελε ουσιαστικά να με συγχαρεί που κατάφερα και απέτρεψα το ατύχημα απ’ το να συμβεί. Του απάντησα, λοιπόν, και του είπα «Δεν ήταν κάτι τρομερό, εγώ ήμουν “ραλίστας” και ήξερα τι να κάνω», οπότε αποκρίθηκε εκείνος «Είδατε κύριέ μου; Ό,τι ξέρει κανείς στη ζωή του καλό είναι...». Έτσι πήρα κι εγώ θάρρος και μπορώ να πω ότι εκεί ένιωσα να έχω φθάσει στον κολοφώνα της δόξας μου όσον αφορά την οδήγηση. Έχω φθάσει στον κολοφώνα της δόξας μου και σε άλλα αθλήματα..., όπως π.χ. στο surf... και στο σκι..., θα τα αναφέρω εν καιρώ μιας και αυξάνουν την «αυτοπεποίθηση».
 
Παρεμπιπτόντως, η γυναίκα μου δεν μ’ αφήνει να οδηγήσω όταν είμαστε μαζί γιατί θεωρεί πως οδηγώ επικίνδυνα και χωρίς ασφάλεια...
 
Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω για άλλη μια φορά το εξής: Να φοράτε κράνος και να θυμάστε το 30. Επίσης, όταν βλέπετε τους νέους να μη φοράνε κράνος να τους το υπενθυμίζετε, εγώ τουλάχιστον το κάνω εδώ και χρόνια. Του λέω «Σκέψου ότι έχεις 30 φορές παραπάνω πιθανότητες να σκοτωθείς χωρίς κράνος».
 
Πηγές: Ξέρεις να φρενάρεις; (2017), (http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Ksereis-na-frenareis_139275.asp?a=10), Τσαδάρης, Ν.,(2014), Οδήγηση σε λάσπη, χιόνι και πάγο, (http://www.newsbeast.gr/car/arthro/772907/odigisi-se-laspi-hioni-kai-pago), Mπάρμπα Γκουγκλ
Picture