ΒΥΡΩΝ ΤΟΜΑΖΟΣ
  • HOME
  • ΑΡΘΡΑ
    • 2025 >
      • 2025.01 Λιβανος
      • 2025.02 Στωικισμός
      • 2025.03 Μεγας Κωνσταντίνος
      • 2025.04 Ελληνες ευεργετες στην Βιεννη
      • 2025.05 ΜΜΕ και Social Media
    • 2024 >
      • 2024.01 Ο ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
      • 2024.02 ΤΟ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ
      • 2024.03 ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΣ
      • 2024.04 ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
      • 2024.04 Ο ΔΕΞΙΟΣ ΜΑΣ ΨΑΛΤΗΣ Ο ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ
      • 2024.05 Ο ΝΤΕ ΓΚΩΛ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ
      • 2024.06 ΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2024.07 ΛΟΡΔΟΣ BYRON
      • 2024.08 ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ
      • 2024.09 Η ΣΙΩΠΗ ΣΚΟΤΩΝΕΙ
      • 2024.10 ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
      • 2024.11 ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΣΟΥΔΑΝ
      • 2024.12 ΦΙΛΟΤΙΜΟ
    • 2023 >
      • 2023.01 ΑΘΗΝΑ-ΣΠΑΡΤΗ
      • 2023.02 ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ESG ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
      • 2023.03 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
      • 2023.04 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙ&Al
      • 2023.05 ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟ&
      • 2023.06 ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛ&I
      • 2023.07 ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
      • 2023.08 ΠΕΡΙ ΜΟΔΑΣ
      • 2023.09 ΧΤΙΣΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΑΦΘΟΝΙΑ
      • 2023.10 ΟΜΗΡΟΣ, ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΝΟΣ, ΤΟΣΟ ΟΙΚΕΙΟΣ
      • 2023.11 ΜΙΛΑΩ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ
      • 2023.12 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
    • 2022 >
      • 2022.01 ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟ&Ph
      • 2022.02 ΥΠΝΟΣ, ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ
      • 2022.03 ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ ΜΕ ΟΡΜΗ
      • 2022.05 ΚΑΤΟΧΗ, ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΣΥΡΜΑΤΑ
      • 2022.06 ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΧΙΟΣ
      • 2022.07 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ
      • 2022.07 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
      • 2022.08 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2022.09 ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
      • 2022.10 ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΜΟΔΑ
      • 2022.11 Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΞΥΠΝΑΕΙ ΤΟΝ ΓΙΓΑΝΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
      • 2022.12 ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ-ΔΙΑΛΕΙΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ δίαιτα
      • 2022.12 ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
    • 2021 >
      • 2021.01 ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ
      • 2021.02 ΟΙ ΟΙΩΝΟΙ ΠΡΟΜΗΝΥΟΥΝ ΑΝΑΚΑΜΨΗ
      • 2021.02 ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΤΙΝΟΣ
      • 2021.03 ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2021.04 Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟΙ
      • 2021.05 ΤΟ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
      • 2021.05 ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ
      • 2021.06 ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2021.07 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2021.08 ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • 2021.08 Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑ&G
      • 2021.09 RITUALS-ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ-ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
      • 2021.10 Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ
      • 2021.11 ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
      • 2021.12 ΕΚΤΥΠΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ
    • 2020 >
      • 2020.01 Ο ΜΟΝΤΙ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ
      • 2020.02 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2020.03 ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜ&
      • 2020.04 ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΑΟΖ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ, ΠΡ&
      • 2020.05 BILL GATES, TERRAPOWER, ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.06 ΤΟΣΟ ΙΔΙΟΙ-ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
      • 2020.06 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΥΡΩΝΑ ΤΟΜΑΖΟΥ
      • 2020.07 Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ, ΜΕΡΑΚΙ-ΚΑΛΑ ΥΛΙΚΑ-Π&Epsilo
      • 2020.08 ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ-ΝΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΝΕΑ ΓΕΝ&Io
      • 2020.09 Η ΑΛΛΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΛΛΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
      • 2020.10 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ
      • 2020.11 ΚΙΝΑ, HUKOU, DANWEI ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.12 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ
    • 2019 >
      • 2019.01 ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΟΕ ΚΑΙ ΛΟΓΩ TRUMP
      • 2019.02 ΓΚΑΝΤΙ
      • 2019.03 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
      • 2019.04 ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • 2019.05 Η ΕΠΟΧΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
      • 2019.06 Η ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
      • 2019.07 ΒΑΛΚΑΝΙΑ-ΣΥΝΟΡΑ ΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΚΛΩΣΤΗ
      • 2019.08 ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ
      • 2019.09 ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ-ΕΝΑ ΑΛΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
      • 2019.10 ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΚΩΝΟΚΑΛΤΣΕΣ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΝ
      • 2019.11 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ-ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧ&Iot
      • 2019.12 Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ
    • 2018 >
      • 2018.01 ALIBABA ΚΑΙ AMAZON
      • 2018.01 ΟΙ ΣΤΩΙΚΟΙ
      • 2018.02 ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ Η ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ
      • 2018.03 ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
      • 2018.03 ΣΥΝΟΨΗ ΣΤΑ HI TECH
      • 2018.04 Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΙΚΑΡΟΥ ΚΑΙ Η CONNECTION ECONOMY
      • 2018.04 ΤΟ ΒΙΟΚΛΙΜΑ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΣΤΟΝ ΙΑΤΡΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜ&Omicron
      • 2018.05 Η ΚΙΝΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
      • 2018.05 ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΟ
      • 2018.06 ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΣΑ
      • 2018.07 ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ Ι&K
      • 2018.08 Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΠΥΡΟΔΟΤΗΣΕ Ο TRUMP
      • 2018.09 ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΠΩΣ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΧΑΝΕΤΑΙ
      • 2018.10 ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ, ΤΟ ΠΙΟ HOT ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ
      • 2018.11 ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2018.12 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑ
    • 2017 >
      • 2017.01 Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ
      • 2017.01 ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ MISSION IMPOSSIBLE
      • 2017.02 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ
      • 2017.02 ΤΑ ΣΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
      • 2017.03 ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2017.03 ΝΤΟΝΑΛΤ ΤΡΑΜΠ
      • 2017.04 ΘΑ ΖΗΣΕΤΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
      • 2017.04 Ο ΦΡΟΫΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨ&Eps
      • 2017.05 23 ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ, ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;
      • 2017.05 HALLO MR HERMANN
      • 2017.05 ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΙΜΑΝΗΣ
      • 2017.06 ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
      • 2017.06 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ, ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΥ &Epsilon
      • 2017.06 Η ΦΥΣΙΣ ΞΕΛΟΓΙΑΣΤΗΚΕ
      • 2017.07 ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2017.08 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΙ&K
      • 2017.08 ΟΔΗΓΗΣΗ-ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ-ΚΟΛΟΦΩΝΑΣ
      • 2017.09 Η ΙΝΔΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΤΙ
      • 2017.09 ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΕΡΑ
      • 2017.10 ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ
      • 2017.10 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
      • 2017.11 O ΣΕΞΠΕΙΡΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΤΟΥ
      • 2017.11 ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ-ΝΑΥΤΙΛΙΑ
      • 2017.12 ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΖΩΗ
      • 2017.12 ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ
    • 2016 >
      • 2016.01 Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ
      • 2016.01 ΠΕΡΙ ΓΡΑΒΑΤΑΣ
      • 2016.02 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ
      • 2016.03 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ &
      • 2016.04 Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ
      • 2016.04 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚ
      • 2016.05 ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΚΙΝΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΟΪΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΣΤΟΝ XIJINPING
      • 2016.05 ΤΟ ΔΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ
      • 2016.06 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΩ&Nu
      • 2016.06 ΡΕΚΟΡ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2016
      • 2016.06 ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΠΙΜ&Omi
      • 2016.07 ΣΥΜΒΟΛΑΙΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2016.07 ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ
      • 2016.08 BREXIT, Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΑΣ
      • 2016.09 Η ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΓΥΡΙΖΕΙ ΔΕΞΙΑ
      • 2016.09 ΤΟ 2016 ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ NT, ή Artific
      • 2016.10 Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ
      • 2016.10 Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΠΟΓ
      • 2016.11 Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΙΣΟ
      • 2016.11 Ο ΠΟΥΤΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟΥ&Sig
      • 2016.12 ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΑΣ ΕΟΡΤΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΣ ΑΝ&T
      • 2016.12 ΠΕΡΙ ΜΑΦΙΑΣ
    • 2015 >
      • 2015.01 ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
      • 2015.01 ​ΟΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ, ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ, ΟΡΘ&Omicro
      • 2015.02 Ο XI JINPING ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΙΝΑ
      • 2015.03 ΤΙ ΚΙ ΑΝ Η ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ
      • 2015.04 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
      • 2015.05 ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘ&Ep
      • 2015.06 ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
      • 2015.06 Η ΑΜΕΡΙΚΗ, ΕΜΕΙΣ, ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ
      • 2015.06 ​ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
      • 2015.07 ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ, Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΒΥΖ&Alph
      • 2015.07 ΝΑΤΑΣΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ, ΑΔΕΡΦΟΙ ΚΑΡΑΜΑΖΟΦ
      • 2015.08 Η ΡΟΥΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΚΑΙ Η ΑΡΙΣΤ&Epsil
      • 2015.09 ΕΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2015.09 ΤΑ ROBOT ΩΣ ΛΥΣΗ ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΣΜΕΝΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ
      • 2015.10 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΕΡΔΥΝ&A
      • 2015.11 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ 81οι ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
      • 2015.12 Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Ο &M
    • 2014 >
      • 2014.01 ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΘΥΡΑΘΕΝ Π&Alpha
      • 2014.01 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2014.02 ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΤΑ ΔΥΟ ΟΞΥΜΩΡΑ
      • 2014.02 ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΑΙΤΙΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ Ο ΘΕΟΣ
      • 2014.03 ΠΕΡΙ ΔΡΑΧΜΗΣ, ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ, ΑΝΙΣΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ Ε&Iota
      • 2014.04 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
      • 2014.04 ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝ&Epsilon
      • 2014.05 HELLO ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΝ ΕΥΡΥΧΩΡΟΥΣ
      • 2014.05 ΠΕΡΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ-COUNTRY RISK
      • 2014.06 ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
      • 2014.07 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ
      • 2014.08 ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
      • 2014.08 THE CLOUD, ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΝΝΕΦΟ
      • 2014.09 ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΑΡΕΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΥΛΗΣ Μ&Omicr
      • 2014.10 ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΜΑΣ
      • 2014.11 ΣΟΥΝΙΤΕΣ-ΣΙΙΤΕΣ, ΙΡΑΚ-ΙΡΑΝ
      • 2014.12 ΛΙΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ - LEAN STARTUP
    • 2013 >
      • 2013.01 ΑΚΤΙΝΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ
      • 2013.02 ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2013.03 THE POWER OF HABIT - Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ
      • 2013.04 ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΤΙ ΧΩΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ
      • 2013.05 ΙΑΠΩΝΙΑ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
      • 2013.07 COMPETITION EDGE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
      • 2013.08 ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
      • 2013.09 ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ HIGH TECH
      • 2013.10 ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
      • 2013.11 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ, ΝΙΤΣΕ
      • 2013.12 AMOR FATI-MENAGE A TROIS-ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΞΙΩΝ ΝΙΤΣΕ
    • 2012 >
      • 2012.01 AUS PRINZIP, Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ ΚΑΙ Η ΠΕΤΡΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ
      • 2012.02 MENSCH DES JAHRES, Η ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
      • 2012.02 ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΘΟΔΩΡΕ
      • 2012.03 Η ΚΙΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΗΓΕΣΙΑ
      • 2012.03 ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
      • 2012.04 ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
      • 2012.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
      • 2012.07 Η ΤΡΙΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
      • 2012.08 ΚΑΜΠΟΣ-ΧΙΟΣ ΤΟ MONTE CARLO ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
      • 2012.10 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ
      • 2012.11 Η ΠΑΛΙΑ ΚΙΝΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ
      • 2012.12 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΛΙΝΤ ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ
    • 2011 >
      • 2011.02 ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΥΓΙΗΣ
      • 2011.03 ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
      • 2011.04 Ο ΠΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΡΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
      • 2011.05 Ο ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ
      • 2011.06 Η ΚΡΙΣΗ-Tutti frutti
      • 2011.08 HALLO MR HERMANN ΤΟΥ 1958
      • 2011.10 ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΘΩΣ
      • 2011.12 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ
    • 2010 >
      • 2010.02 ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ
      • 2010.02 ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΒΟΥΔΑ
      • 2010.03 Ο ΣΕΦ ΤΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
      • 2010.05 ΧΙΛΙΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ, Aldemar
      • 2010.05 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΕΝΥΑ
      • 2010.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΪ
      • 2010.07 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ TECHNAVA
      • 2010.08 Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΠΟΥ ΞΥΠΝΗΣΕ
      • 2010.09 ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ
      • 2010.10 ΕΚΛΕΓΕΙΝ-ΨΗΦΙΖΕΙΝ
      • 2010.12 ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
      • 2010.12 ΣΤΗΝ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
    • 2009 >
      • 2009.03 RAPPORT
      • 2009.05 ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
      • 2009.05 Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΞΥΜΩΤΑ ΤΗΣ
      • 2009.06 ΑΘΩΣ, ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
      • 2009.07 ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
      • 2009.11 ΚΙΝΑ, ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
      • 2009.12 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • 2008 >
      • 2008.02 ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
    • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • HOME
  • ΑΡΘΡΑ
    • 2025 >
      • 2025.01 Λιβανος
      • 2025.02 Στωικισμός
      • 2025.03 Μεγας Κωνσταντίνος
      • 2025.04 Ελληνες ευεργετες στην Βιεννη
      • 2025.05 ΜΜΕ και Social Media
    • 2024 >
      • 2024.01 Ο ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
      • 2024.02 ΤΟ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ
      • 2024.03 ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΣ
      • 2024.04 ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
      • 2024.04 Ο ΔΕΞΙΟΣ ΜΑΣ ΨΑΛΤΗΣ Ο ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ
      • 2024.05 Ο ΝΤΕ ΓΚΩΛ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ
      • 2024.06 ΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2024.07 ΛΟΡΔΟΣ BYRON
      • 2024.08 ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ
      • 2024.09 Η ΣΙΩΠΗ ΣΚΟΤΩΝΕΙ
      • 2024.10 ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
      • 2024.11 ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΣΟΥΔΑΝ
      • 2024.12 ΦΙΛΟΤΙΜΟ
    • 2023 >
      • 2023.01 ΑΘΗΝΑ-ΣΠΑΡΤΗ
      • 2023.02 ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ESG ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
      • 2023.03 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
      • 2023.04 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙ&Al
      • 2023.05 ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟ&
      • 2023.06 ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛ&I
      • 2023.07 ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
      • 2023.08 ΠΕΡΙ ΜΟΔΑΣ
      • 2023.09 ΧΤΙΣΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΑΦΘΟΝΙΑ
      • 2023.10 ΟΜΗΡΟΣ, ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΝΟΣ, ΤΟΣΟ ΟΙΚΕΙΟΣ
      • 2023.11 ΜΙΛΑΩ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ
      • 2023.12 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
    • 2022 >
      • 2022.01 ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟ&Ph
      • 2022.02 ΥΠΝΟΣ, ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ
      • 2022.03 ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ ΜΕ ΟΡΜΗ
      • 2022.05 ΚΑΤΟΧΗ, ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΣΥΡΜΑΤΑ
      • 2022.06 ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΧΙΟΣ
      • 2022.07 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ
      • 2022.07 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
      • 2022.08 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2022.09 ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
      • 2022.10 ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΜΟΔΑ
      • 2022.11 Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΞΥΠΝΑΕΙ ΤΟΝ ΓΙΓΑΝΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
      • 2022.12 ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ-ΔΙΑΛΕΙΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ δίαιτα
      • 2022.12 ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
    • 2021 >
      • 2021.01 ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ
      • 2021.02 ΟΙ ΟΙΩΝΟΙ ΠΡΟΜΗΝΥΟΥΝ ΑΝΑΚΑΜΨΗ
      • 2021.02 ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΤΙΝΟΣ
      • 2021.03 ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2021.04 Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟΙ
      • 2021.05 ΤΟ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
      • 2021.05 ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ
      • 2021.06 ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2021.07 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2021.08 ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
      • 2021.08 Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑ&G
      • 2021.09 RITUALS-ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ-ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
      • 2021.10 Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ
      • 2021.11 ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
      • 2021.12 ΕΚΤΥΠΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ
    • 2020 >
      • 2020.01 Ο ΜΟΝΤΙ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ
      • 2020.02 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2020.03 ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜ&
      • 2020.04 ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΑΟΖ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ, ΠΡ&
      • 2020.05 BILL GATES, TERRAPOWER, ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.06 ΤΟΣΟ ΙΔΙΟΙ-ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
      • 2020.06 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΥΡΩΝΑ ΤΟΜΑΖΟΥ
      • 2020.07 Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ, ΜΕΡΑΚΙ-ΚΑΛΑ ΥΛΙΚΑ-Π&Epsilo
      • 2020.08 ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ-ΝΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΝΕΑ ΓΕΝ&Io
      • 2020.09 Η ΑΛΛΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΛΛΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
      • 2020.10 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ
      • 2020.11 ΚΙΝΑ, HUKOU, DANWEI ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
      • 2020.12 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ
    • 2019 >
      • 2019.01 ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΟΕ ΚΑΙ ΛΟΓΩ TRUMP
      • 2019.02 ΓΚΑΝΤΙ
      • 2019.03 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
      • 2019.04 ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
      • 2019.05 Η ΕΠΟΧΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
      • 2019.06 Η ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
      • 2019.07 ΒΑΛΚΑΝΙΑ-ΣΥΝΟΡΑ ΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΚΛΩΣΤΗ
      • 2019.08 ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ
      • 2019.09 ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ-ΕΝΑ ΑΛΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
      • 2019.10 ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΚΩΝΟΚΑΛΤΣΕΣ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΝ
      • 2019.11 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ-ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧ&Iot
      • 2019.12 Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ
    • 2018 >
      • 2018.01 ALIBABA ΚΑΙ AMAZON
      • 2018.01 ΟΙ ΣΤΩΙΚΟΙ
      • 2018.02 ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΙ Η ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ
      • 2018.03 ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
      • 2018.03 ΣΥΝΟΨΗ ΣΤΑ HI TECH
      • 2018.04 Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΙΚΑΡΟΥ ΚΑΙ Η CONNECTION ECONOMY
      • 2018.04 ΤΟ ΒΙΟΚΛΙΜΑ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΣΤΟΝ ΙΑΤΡΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜ&Omicron
      • 2018.05 Η ΚΙΝΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
      • 2018.05 ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ-ΣΚΟΠΙΑΝΟ
      • 2018.06 ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΣΑ
      • 2018.07 ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ Ι&K
      • 2018.08 Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΠΥΡΟΔΟΤΗΣΕ Ο TRUMP
      • 2018.09 ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΠΩΣ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΧΑΝΕΤΑΙ
      • 2018.10 ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ, ΤΟ ΠΙΟ HOT ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ
      • 2018.11 ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ
      • 2018.12 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑ
    • 2017 >
      • 2017.01 Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ
      • 2017.01 ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ MISSION IMPOSSIBLE
      • 2017.02 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ
      • 2017.02 ΤΑ ΣΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
      • 2017.03 ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2017.03 ΝΤΟΝΑΛΤ ΤΡΑΜΠ
      • 2017.04 ΘΑ ΖΗΣΕΤΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
      • 2017.04 Ο ΦΡΟΫΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨ&Eps
      • 2017.05 23 ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ, ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;
      • 2017.05 HALLO MR HERMANN
      • 2017.05 ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΙΜΑΝΗΣ
      • 2017.06 ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
      • 2017.06 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ, ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΥ &Epsilon
      • 2017.06 Η ΦΥΣΙΣ ΞΕΛΟΓΙΑΣΤΗΚΕ
      • 2017.07 ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
      • 2017.08 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΙ&K
      • 2017.08 ΟΔΗΓΗΣΗ-ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ-ΚΟΛΟΦΩΝΑΣ
      • 2017.09 Η ΙΝΔΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΤΙ
      • 2017.09 ΠΑΡΕΝΘΕΤΗ ΜΗΤΕΡΑ
      • 2017.10 ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ
      • 2017.10 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
      • 2017.11 O ΣΕΞΠΕΙΡΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΤΟΥ
      • 2017.11 ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ-ΝΑΥΤΙΛΙΑ
      • 2017.12 ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΖΩΗ
      • 2017.12 ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ
    • 2016 >
      • 2016.01 Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ
      • 2016.01 ΠΕΡΙ ΓΡΑΒΑΤΑΣ
      • 2016.02 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ
      • 2016.03 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ &
      • 2016.04 Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ
      • 2016.04 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚ
      • 2016.05 ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΚΙΝΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΟΪΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΣΤΟΝ XIJINPING
      • 2016.05 ΤΟ ΔΝΤ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ
      • 2016.06 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΩ&Nu
      • 2016.06 ΡΕΚΟΡ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2016
      • 2016.06 ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΠΙΜ&Omi
      • 2016.07 ΣΥΜΒΟΛΑΙΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
      • 2016.07 ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΟΥ
      • 2016.08 BREXIT, Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΑΣ
      • 2016.09 Η ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΓΥΡΙΖΕΙ ΔΕΞΙΑ
      • 2016.09 ΤΟ 2016 ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ NT, ή Artific
      • 2016.10 Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ
      • 2016.10 Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΠΟΓ
      • 2016.11 Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΙΣΟ
      • 2016.11 Ο ΠΟΥΤΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΤΟΥ&Sig
      • 2016.12 ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΑΣ ΕΟΡΤΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΣ ΑΝ&T
      • 2016.12 ΠΕΡΙ ΜΑΦΙΑΣ
    • 2015 >
      • 2015.01 ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
      • 2015.01 ​ΟΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ, ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ, ΟΡΘ&Omicro
      • 2015.02 Ο XI JINPING ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΙΝΑ
      • 2015.03 ΤΙ ΚΙ ΑΝ Η ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ
      • 2015.04 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
      • 2015.05 ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘ&Ep
      • 2015.06 ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
      • 2015.06 Η ΑΜΕΡΙΚΗ, ΕΜΕΙΣ, ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ
      • 2015.06 ​ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ
      • 2015.07 ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ, Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΒΥΖ&Alph
      • 2015.07 ΝΑΤΑΣΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ, ΑΔΕΡΦΟΙ ΚΑΡΑΜΑΖΟΦ
      • 2015.08 Η ΡΟΥΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΚΑΙ Η ΑΡΙΣΤ&Epsil
      • 2015.09 ΕΝΕΡΓΕΙΑ
      • 2015.09 ΤΑ ROBOT ΩΣ ΛΥΣΗ ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΣΜΕΝΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ
      • 2015.10 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΕΡΔΥΝ&A
      • 2015.11 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ 81οι ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
      • 2015.12 Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Ο &M
    • 2014 >
      • 2014.01 ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΘΥΡΑΘΕΝ Π&Alpha
      • 2014.01 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
      • 2014.02 ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΤΑ ΔΥΟ ΟΞΥΜΩΡΑ
      • 2014.02 ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΑΙΤΙΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ Ο ΘΕΟΣ
      • 2014.03 ΠΕΡΙ ΔΡΑΧΜΗΣ, ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ, ΑΝΙΣΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ Ε&Iota
      • 2014.04 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
      • 2014.04 ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝ&Epsilon
      • 2014.05 HELLO ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΝ ΕΥΡΥΧΩΡΟΥΣ
      • 2014.05 ΠΕΡΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ-COUNTRY RISK
      • 2014.06 ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
      • 2014.07 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ
      • 2014.08 ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
      • 2014.08 THE CLOUD, ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΝΝΕΦΟ
      • 2014.09 ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΑΡΕΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΥΛΗΣ Μ&Omicr
      • 2014.10 ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΜΑΣ
      • 2014.11 ΣΟΥΝΙΤΕΣ-ΣΙΙΤΕΣ, ΙΡΑΚ-ΙΡΑΝ
      • 2014.12 ΛΙΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ - LEAN STARTUP
    • 2013 >
      • 2013.01 ΑΚΤΙΝΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ
      • 2013.02 ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
      • 2013.03 THE POWER OF HABIT - Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ
      • 2013.04 ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΤΙ ΧΩΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ
      • 2013.05 ΙΑΠΩΝΙΑ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
      • 2013.07 COMPETITION EDGE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
      • 2013.08 ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
      • 2013.09 ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ HIGH TECH
      • 2013.10 ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
      • 2013.11 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ, ΝΙΤΣΕ
      • 2013.12 AMOR FATI-MENAGE A TROIS-ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΞΙΩΝ ΝΙΤΣΕ
    • 2012 >
      • 2012.01 AUS PRINZIP, Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΣΤΟ ΔΟΥΝΑΒΗ ΚΑΙ Η ΠΕΤΡΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ
      • 2012.02 MENSCH DES JAHRES, Η ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
      • 2012.02 ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΘΟΔΩΡΕ
      • 2012.03 Η ΚΙΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΗΓΕΣΙΑ
      • 2012.03 ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
      • 2012.04 ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
      • 2012.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
      • 2012.07 Η ΤΡΙΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
      • 2012.08 ΚΑΜΠΟΣ-ΧΙΟΣ ΤΟ MONTE CARLO ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
      • 2012.10 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ
      • 2012.11 Η ΠΑΛΙΑ ΚΙΝΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ
      • 2012.12 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΛΙΝΤ ΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ
    • 2011 >
      • 2011.02 ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΥΓΙΗΣ
      • 2011.03 ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
      • 2011.04 Ο ΠΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΡΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
      • 2011.05 Ο ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ
      • 2011.06 Η ΚΡΙΣΗ-Tutti frutti
      • 2011.08 HALLO MR HERMANN ΤΟΥ 1958
      • 2011.10 ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΘΩΣ
      • 2011.12 ΦΙΛΟΣΟΦΕΙΝ
    • 2010 >
      • 2010.02 ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ
      • 2010.02 ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΒΟΥΔΑ
      • 2010.03 Ο ΣΕΦ ΤΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
      • 2010.05 ΧΙΛΙΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ, Aldemar
      • 2010.05 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΕΝΥΑ
      • 2010.06 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΪ
      • 2010.07 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ TECHNAVA
      • 2010.08 Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΠΟΥ ΞΥΠΝΗΣΕ
      • 2010.09 ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ
      • 2010.10 ΕΚΛΕΓΕΙΝ-ΨΗΦΙΖΕΙΝ
      • 2010.12 ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
      • 2010.12 ΣΤΗΝ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
    • 2009 >
      • 2009.03 RAPPORT
      • 2009.05 ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
      • 2009.05 Η ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΞΥΜΩΤΑ ΤΗΣ
      • 2009.06 ΑΘΩΣ, ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
      • 2009.07 ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
      • 2009.11 ΚΙΝΑ, ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
      • 2009.12 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • 2008 >
      • 2008.02 ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
  • ΘΕΜΑΤΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
    • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βύρων Τομάζος

Ελληνική ναυτιλία

Εφημερίδα  Η Βούλα και ο κόσμος της, Δεκέμβριος 2009
Δείτε το άρθρο σε PDF


Εκεί που αξιοποιούνται στο µέγιστο τα προτερήµατα του Έλληνα, χωρίς να προκαλούν θνησιγενείς επιπτώσεις τα µειονεκτήµατά του αν καταξιωµένος η µη, πλέον, αρθρογράφος αυτής της τοπικής, κατά γενική οµολογία, επιτυχηµένης εφηµερίδας, ανετοδιάβαστης, ευπαρουσίαστης, γλυκοχρώµατης (να παινέψουµε και τα γένια µας!), γράφοντας συνήθως χοµπίστικα θέµατα, σκέφθηκα να αλλάξω λίγο και να γράψω και για την δραστηριότητα που δίνει το βιός µου.


Εύκολο και δύσκολο θέµα, γιατί δεν ξέρω από πού να αρχίσω και που να τελειώσω, όµως συγκλίνουν οι σκέψεις µου ότι πρέπει να την σκιαγραφήσω σε αυτούς ειδικά που την γνωρίζουν λιγότερο.


Πολλά γράφονται καθηµερινά για τη Ναυτιλία -και εγώ έχω γράψει σε ειδικά περιοδικάόµως ένα report που διάβασα πρόσφατα είναι (της ALPHA BANK) ίσως το πιο εµπεριστατωµένο των τελευταίων ετών, και από αυτό θα αντλήσω ορισµένες πληροφορίες.


Συνήθως αρχίζουµε από τους ανθρώπους. Εφοπλιστής, Καπετάνιος, Μηχανικός, Λοστρόµος, Λαδάς, Ναύτης και άλλες ειδικότητες, ο πρώτος συνήθως προέρχεται από τον δεύτερο και τον τρίτο.


Η Χιώτικη καταγωγή µου, µου παρέχει πλήθος υλικού.


Στο γυµνάσιο Αρρένων τελειώσαµε περίπου 80, εκ των οποίων οι 70 πήγαν για καπετάνιοι, εγώ ήµουν από τους λίγους που ακολούθησα σπουδές, εργασία στην Siemens Γερµανίας, General Electric Αµερικής κ.ά. αλλά µετά κατέληξα και εγώ στη Ναυτιλία.


Για εµάς, στη Χίο εκείνα τα χρόνια, για να γίνεις Καπετάνιος ή Μηχανικός ήταν ένα δύσκολο και επίπονο όραµα.


O Καπετάνιος είχε αίγλη, ήταν ο καλύτερος γαµπρός, ήταν αυτός που θα τράβαγε κουπί για όλη την οικογένεια και θα εξασφάλιζε ευηµερία και αίγλη, περηφάνια στην Μάνα και στον Πατέρα. Το ίδιο και ο πρώτος Μηχανικός, θυµάµαι τον θείο µου που ήταν Πρώτος, γινόταν υποδοχή όταν ερχόταν στο σπίτι µας.


∆ιαχρονικά οι Έλληνες διαπρέπουν στη θάλασσα εδώ και 5.000 χρόνια, πρωτοπόροι και σκαπανείς. Η οδύσσεια του Oµήρου είναι το έπος των θαλασσόφιλων, τολµηρών αλλά και πολύπαθων Ελλήνων ναυτιλλοµένων, γιατί από τους προγόνους ανέκαθεν θεωρούνταν «µέγα το της θάλασσας κράτος». (Α. Πετρόπουλος).


Η θάλασσα είναι ταυτισµένη µε τη µοίρα του Έλληνα. Αδιάρρηκτη και παλιά σχέση, που χάνεται στα θολά νερά της προϊστορίας, είναι παντοδύναµη και απέραντη, ρουφάει ανθρώπους, καταστρέφει, ξελογιάζει, µαγεύει, δηµιουργεί δέος, δηµιουργεί µεγιστάνες παντός τύπου.


O παραδοσιακός εφοπλιστής όπως ανέφερα γίνεται, συνήθως, ένας από τους δύο (καπετάνιος ή µηχανικός). Είναι αυτός που σιγά-σιγά µαζεύει δεκάρα-δεκάρα τους µισθούς του, ο κιµπάρης αλλά και νοικοκύρης, µε διοικητικές ικανότητες, µε πειθώ για να πείσει και άλλους να συνεταιρισθούν ή και µόνος του να πάρει ένα παλιό βαπόρι να βάλει υποθήκη ότι είχε και δεν είχε να µην µπορεί να κοιµηθεί από αγωνία µέσα ή έξω από το βαπόρι, να παλέψει µε όλους τους αντίξοους παράγοντες της ναυτιλίας, τράπεζες, πληρώµατα, να κανονίσει όλες τις παραµέτρους για να µεταφέρει αποδοτικά ένα φορτίο από το ένα σηµείο του κόσµο στο άλλο.


Να αγοράσει ένα πιο καινούριο βαπόρι, και άλλο, και άλλο… Να πάρει το πλήρωµα το µισθό του, ώστε να θρέψουν τις οικογένειες τους πλουσιοπάροχα.


Παλιά µε ένα µεγάλο µπάρκο, ακόµη και τα κατώτερα πληρώµατα, αγόραζαν ένα διαµέρισµα και µετά δεύτερο κι ύστερα τρίτο, κι έκανα περιουσιές. Και πάσχιζαν να φέρουν στην πατρίδα κεφάλαια-συναλλάγµατα. που δεν ήταν καν ελληνικά. Κεφάλαια που δεν χρειάστηκαν ούτε τη βοήθεια του Ελληνικού κράτους στον τοµέα των επιδοτήσεων και µε τα οποία κάλυπταν και καλύπτουν ένα µέρος της διαχρονικής τρύπας συναλλαγών του Ελληνικού Κράτους.


Αυτοί ήταν, οι "εργάτες της Ναυτιλίας", που τους σέβονταν και τους αναγνώριζαν οι συµπατριώτες τους και αυτή η αναγνώριση ήταν το µόνο που απολάµβαναν στην ζωή τους, γιατί πάντα δούλευαν, ασταµάτητα, και µου έλεγαν θυµάµαι µερικοί από αυτούς: «Βύρωνα, τα βαπόρια και τα ουρητήρια δε σταµατούν ποτέ…»


Είναι λοιπόν αυτοί, τα φτωχόπαιδα συνήθως, που πάλεψαν και υπέφεραν, που άλλοι έχασαν τα πάντα -µερικοί και τις "γυναίκες" τουςκαι άλλοι επιβιώσαν επιτυχώς. Oι περισσότεροι αποτελούν το θαύµα της Ελληνικής Ναυτιλίας µιας χώρας µε 0,0016% του πληθυσµού της γης να κατέχει το 18% του παγκόσµιου στόλου.


Αυτοί οι άνθρωποι είναι και επιχειρηµατίες. Επιχειρηµατίες, και ειδικά σήµερα, στη παγκόσµια ανταγωνιστικότητα σηµαίνει ότι η επιχείρησή σου δε µπορεί να είναι ένα είδος φιλανθρωπικού ιδρύµατος. Έτσι, αναγκάζεται κανείς εκ των πραγµάτων να είναι πιο σκληρός και πολλές φορές, στον αγώνα της επιβίωσης, να αφήσει άγρια ένστικτα να τον επηρεάσουν.


∆υστυχώς τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει γίνει µια καµπάνια αµαύρωσης της Αίγλης και του έργου αυτών των ανθρώπων. Αν θυµάµαι καλά, τότε επισκέφθηκα µε ένα περιηγητικό καραβάκι τον Σκορπιό, ο βαρκάρης που έκανε την περιήγηση έδειχνε το νησί λέγοντας ότι αυτό έχει γίνει µε το αίµα των λαών, του είπα ότι εσύ τουλάχιστον δεν πρέπει να τα λες αυτά που ζεις από αυτό, αποτέλεσµα µε χτύπησε και µου έσπασε τα γυαλιά.


Η πολιτεία επηρεασµένη από την εκστρατεία κατά του εφοπλιστή δεν θα του έκανε τίποτε και εγώ λοιπόν δεν προχώρησα σε αγωγή.


Όµως, µήπως δε συµβαίνει αυτό και σήµερα; Τα κόµµατα της αριστεράς και της "προόδου" δεν συµφωνούν ούτε στις δωρεές του Νιάρχου για τα έργα στον Iππόδροµο! Κι όµως θα γίνει εκεί Όπερα και µία από τις καλύτερες ψηφιακές Βιβλιοθήκες του κόσµου.


Αν κάτι έχουµε να επιδείξουµε εµείς σαν Έλληνες είναι η Ναυτιλία και οι υπηρεσίες της. Εκεί είµαστε πρωτοπόροι, σκαπανείς, όπως οι Γερµανοί στη βιοµηχανία. Αντί λοιπόν να το προβάλλουµε το θάβουµε! Πρόσφατα καταργήσαµε και το Υπουργείο Εµπορικής Ναυτιλίας.


Η πιο εγκληµατική πολιτική που ασκήθηκε ποτέ στην Ελλάδα (Καθηµερινή - Γιανναράς) πολιτική αντικοινωνική, αντιπαραγωγική, αντιαναπτυξιακή, ασύµβατη µε τον χαρακτήρα του έλληνα ήταν η κατάργηση της αξιοκρατικής διαρρύθµισης στον τοµέα του δηµόσιου βίου, η κατάργηση των θεσµών, των κινήτρων και προϋποθέσεων της άµιλλας - της έµπρακτης βράβευσης των άριστων.


Αυτή η πολιτική φέρει τη σφραγίδα του Ανδρέα Παπανδρέου και συνεχίστηκε από τις επόµενες Κυβερνήσεις. Επέκταση της πολιτικής αυτής ήταν η αµαύρωση των στελεχών της Ναυτιλίας, του άρχοντα Πλοιάρχου. Στο πλοίο ήταν ο Θεός και ο Καπετάνιος.


Αυτός ισοπεδώθηκε, και πολλές φορές ακόµη και µε κοινό απατεώνα. Κρίθηκε αυστηρά το µέρος για το όλο. Oι εξαιρέσεις έγιναν γνώµονες και έτσι χάθηκε το µεράκι της θάλασσας. Αυτόν τον άρχοντα, µέσα σε µια γενιά τον µεταµορφώσαµε σε ευτελή προσωπικότητα, χρησιµοποιώντας λαϊκά κονσερβοποιηµένα συνθήµατα.


Και στη Ναυτιλία, αυτό τον Άρχοντα των γενεών, τον θεό τον Καπετάνιο, τον µετατρέψαµε µέσα σε µια γενιά λοστρόµο.


Στον χαρακτήρα του Έλληνα αλλά και του Έλληνα Ναυτικού-εφοπλιστή είναι η δίψα για ανάδειξη, επιτυχία, αναγνώριση. Θέλει τον έπαινο του ∆ήµου και των σοφιστών. Τα δίκαια και ανεκτίµητα εύγε, για να επενδύσει τα χρήµατα που έχει βγάλει στην αλλοδαπή.


Ε, Βύρωνα, έχει πια χαλάσει η κοινωνία της ναυτιλίας. Πρώτα από σεβασµό, ούτε κοίταζαν στα µάτια οι ναύτες, τώρα θα αδειάσουµε και τα αµπάρια, µου έλεγε ένας παλιός καπετάνιος.


Για να αποδώσει η κοινωνία, να γίνει παραγωγική και ανταποδοτική, καθένας πρέ πει να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα "stay with your core business" και τη Ναυτιλία τη γνώριζαν καλά και εκεί πρέπει να εµµείνουµε.


Τί είναι και τι σηµαίνει Ναυτιλία (και ιδιαίτερα η Ελληνική) επιγραµµατικά σε αριθµούς και σχόλια;


Oι θαλάσσιες µεταφορές αποτελούν τη πιο αποτελεσµατική και συµφέρουσα µεταφορά φορτίων και µεταφέρουν το 80% του διεθνούς εµπορίου.


Η αξία του παγκόσµιου εµπορίου από το 1950 έχει 20πλασιαστεί. Oι θαλάσσιες µεταφορές είναι περίπου το 80% του όγκου του διεθνούς εµπορίου ή 90% του όγκου του διεθνούς εµπορίου, αν εξαιρεθούν οι ενδο-ευρωπαικές.


O συνολικός τζίρος στα ναύλα το 2005 ήταν $632,4 δις. Στην ελληνική ναυτιλία θα πρέπει να είναι γύρω στα 18% x 112 δις, δηλαδή περίπου το µισό ΑΕΠ της Ελλάδας.


Η ναυτιλιακή αγορά είναι άκρως ανταγωνιστική, οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις ανταγωνίζονται διεθνώς και διαπρέπουν. Oι παραδόσεις και η βαθιά γνώση των ιδιαιτεροτήτων, αντιξοοτήτων και κινδύνων που χαρακτηρίζουν την συγκεκριµένη αγορά αποτελούν ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτηµα για τις ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Το ελληνικό δαιµόνιο εκεί θριαµβεύει.


Oι συνδυασµοί, οι πατέντες, µας κάνουν ανταγωνιστικούς, ο δε Πειραιάς είναι από τα καλύτερα και γρηγορότερα επισκευαστικά Κέντρα, που όµως του δένει τα χέρια το στίγµα της απεργίας και των κακών συνδικαλιστικών σχέσεων.


Oι θαλάσσιες µεταφορές αποτελούν τον πιο φιλικό τρόπο µεταφοράς ως προς το περιβάλλον: Η µεταφορά µε πλοίο ρυπαίνει τέσσερις φορές λιγότερο από ότι µε φορτηγό και 40 φορές λιγότερο από ότι µε αεροπλάνο.


Η ελληνική Nαυτιλία, ειδικά η ποντοπόρος είναι ένας κλάδος µε ισχυρή παρουσία στη παγκόσµια οικονοµία, µε τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επιχειρούν παραδοσιακά σε µια άκρως ανταγωνιστική παγκόσµια αγορά, και να της δίνει διαχρονικά τα πρωτεία.


Η παράδοση, η βαθιά γνώση των ιδιαιτεροτήτων, αντιξοοτήτων και κινδύνων που χαρακτηρίζουν την συγκεκριµένη αγορά, αποτελούν ισχυρό πλεονέκτηµα και την κρατούν στα φανταστικά υψηλά επίπεδα του 18% για µια τόσο µικρή χώρα όπως η Ελλάδα.


Τα ελληνόκτητα πλοία (πάνω από 1000 κ.χ.) ανέρχονται σε 4161. Τα τελευταία χρόνια έχει µειωθεί σηµαντικά ο µέσος όρος ηλικίας τους σε 11-9 έτη, ενώ του παγκοσµίου στόλου είναι 12,9 (ενώ το 2000 ήταν 20,3 έτη).


Το πρώτο τρίµηνο του 2009 είχαν παραγγελθεί 1.050 πλοία από Έλληνες πλοιοκτήτες. Για να σκιαγραφήσω το νόηµα το οικονοµικό, είναι σαν να φτιάχνονταν στην Ελλάδα 1.050 µεγάλα εργοστάσια.


Τα πλοία αυτά µε µέσο $30 εκατ. θα αντιστοιχούσαν σε πολύ µεγάλα εργοστάσια και είναι ασύλληπτο όταν τα µεταφέρει κανείς στην ξηρά.


Σχετικά µε αυτές τις παραγγελίες, επενδύθηκαν $19 δις το 2008 και $31 δις το 2009. Επιτεύχθηκε µεγάλος εκσυγχρονισµός του στόλου, για αυτό έπεσε και ο µέσος όρος ηλικίας του.


Ενδεικτικό της συµβολής της ελληνικής Ναυτιλίας στην ελληνική οικονοµία είναι ότι φτάνουν το 2008 σε $19,2 δις (7,9 του ΑΕΠ) και ανταγωνίζονται τις εισπράξεις από τον τουρισµό.


Επιπλέον, στην Ελλάδα είναι εγκατεστηµένες 1200 ναυτιλιακές εταιρίες που σε σχέση µε την ποντοπόρο Ναυτιλία και εγχώρια ακτοπλοΐα, είναι εφοπλιστικές, ναυλοµεσιτικές, ασφαλιστικές, εφοδιαστικές, ναυπηγοεπισκευαστικές και διαλυτήρια πλοίων (που απασχολούν περίπου 12.500 εργαζοµένους - 90% Έλληνες) και άλλες παρα-ναυτιλιακές δραστηριότητες.


Τα έσοδα από τη Ναυτιλία µπορούν να αυξηθούν σηµαντικά, όταν αυξήσουµε τις υπηρεσίες και τα παραναυτιλιακά. Επίσης, πρέπει να εντείνουµε τη προσοχή µας ειδικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του Πειραιά σε µοντέρνο ναυτιλιακό κέντρο. Ενώ έµφαση πρέπει να δοθεί στην εκπαίδευση - επιµόρφωση, καθώς και στις Ακαδηµίες Εµπορικού Ναυτικού.


Η σηµερινή Ναυτιλιακή Εταιρία, έχει στελεχωθεί µε νέα, µορφωµένα, µοντέρνα στελέχη, που χρησιµοποίησαν την πλατφόρµα απογείωσης των παλαιών εφοπλιστών και τα χειρίζονται πολύ καλά και σε πολλές περιπτώσεις καλύτερα. Oι σχεδόν µεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει στη χώρα, έχουν γίνει από τους εφοπλιστές και αν δεν είχε καλλιεργηθεί τέτοιο αρνητικό κλίµα θα ήταν πολλαπλάσιες.


Η παγκόσµια οικονοµική κρίση έχει διάφορες σηµαντικές επιπτώσεις µε µεγάλη πτώση στη µείωση των θαλάσσιων µεταφορών.


Όµως, παρ' όλες τις σηµαντικές απώλειες, πιστεύουµε ότι η ελληνική ναυτιλία θα ξεπεράσει την κρίση.


Σε κάθε περίπτωση, η πορεία της Ναυτιλίας θα εξαρτηθεί από την πορεία ανάκαµψης της παγκόσµιας οικονοµίας και του παγκόσµιου εµπορίου.


Παρ' όλη την κρίση, φαίνεται ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν αρκετή ρευστότητα σε σχέση µε άλλους εφοπλιστές, και όπως έχει αποδειχθεί και σε άλλες κρίσεις, όπως αυτή του '81-'86, οι Έλληνες βγήκαν ισχυρότεροι. Όπως λέει και η λαϊκή ρύση « ο καλός καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται ». Και επειδή γνωρίζουµε καλά την Ναυτιλία, θα επωφεληθούµε πάλι από την κρίση και θα βγούµε επικρατέστεροι.


Ευελπιστώ η παρούσα κυβέρνηση να επαναφέρει την χαµένη αίγλη στους Ναυτικούς και εφοπλιστές και γενικά να δώσει έµφαση στην αξιοκρατία.


Ίσως να υπερέβαλλα και σε ορισµένα σηµεία να τα περιέγραψα µονοµερώς, σίγουρα όµως το συµφέρον του τόπου µας επιβάλλει την αναγνώριση του δυναµικού που είναι σηµαντικό για το µέλλον της πατρίδας µας.


Η µεγάλη ελληνική Ναυτιλία δεν είναι µόνο οι εφοπλιστές - είναι και οι Έλληνες αξιωµατικοί και τα πληρώµατα που αποτελούσαν και αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης και γιγάντωσης της ναυτιλίας µας.


Oι Φιλανδοί π.χ. όταν λένε για την ΝOΚΙΑ τρέχουν τα σάλια τους από χαρά, υπερηφάνεια για την τεράστια προβολή ενός µικρού λαού µε τόση διεθνή επιτυχία-προβολή. Το ίδιο συνέβαινε και µε εµάς παλιά όταν µιλούσαµε για την ελληνική Ναυτιλία, και αυτό πρέπει όλοι να το ξαναζήσουµε για το καλό όλων µας, για το µέλλον των παιδιών µας, µιας και πολλές άλλες δραστηριότητες µετατοπίζονται άρδην προς τον γίγαντα ∆ράκο που ο Καζαντζάκης έλεγε: «φοβάµαι τι θα γίνει όταν ξυπνήσει αυτός ο ∆ράκος» γράφοντας για την Κίνα -όπως ανέφερα στο προηγούµενο άρθρο µου.


Άλλαξαν οι συνθήκες ανταγωνισµού και πρέπει να προσαρµοστούµε σε όλες τις κατευθύνσεις και, ειδικά στο θέµα της ναυτιλίας, στην άποψη και τη νοοτροπία. O αφυπνιστής "∆ράκος" και άλλοι αφυπνισθέντες (Ινδία, Βραζιλία), µε τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις για εµάς πρέπει να µας δώσουν µια εγρήγορση, να δούµε που είµαστε καλοί, να τραβήξουµε όλοι µαζί κουπί για µια ευγενή και ανταγωνιστική άµιλλα σε µια ήδη παγκοσµιοποιηµένη κοινωνία.


Πρέπει να ακολουθήσουµε το δόγµα του µοντέρνου management, όπως προαναφέραµε:


"stay first with your core business and expand around". ∆ηλαδή συγκεντρώσου και κάνε αυτό που γνωρίζεις καλύτερα για να είσαι ανταγωνίσιµος, αλλοιώς θα σε φάνε οι διάφοροι αντίπαλοι όσο µακριά και αν είναι, δηλαδή πρέπει πρώτα να συγκεντρωθούµε στην Ναυτιλία, στον Τουρισµό και στις Υπηρεσίες.


Ας δώσουµε περισσότερη προσοχή σε αυτούς που συνεισφέρανε και συνεισφέρουν, σε αυτούς που το αξίζουν, για να επαναφέρουµε την χαµένη αίγλη και περηφάνεια.
Picture